Seksualinis moters aktyvumas – tai natūralus būdas ilgai išlikti jauna ir gražia. Tačiau ką daryti, jei visiškai nesinori lytinių santykių ir seksas Jums nesuteikia jokio malonumo? Statistika byloja, kad net 43% moterų iki 60 metų kenčia nuo vienokios ar kitokios seksualinės disfunkcijos. Dažniausiai tai yra libido sumažėjimas ir seksualinio apetito praradimas. Jei šios delikačios problemos sukelia Jums diskomforto pojūtį, reikia išnagrinėti jų atsiradimo priežastis ir pasistengti susigrąžinti seksualinio gyvenimo gerovę. Seksologai teigia, kad seksualinio šaltumo kilmė būna dviejų tipų – fiziologinė ir psichologinė.

Fiziologinės seksualinio apetito dingimo priežastys yra šios:

  • Nėštumas, kūdikio maitinimas krūtimi
  • Pogimdyvinė depresija
  • Pienligė
  • Šlapimtakių infekcija
  • Anemija
  • Diabetas
  • Širdies ir kraujagyslių susirgimai
  • Hipotirozė ( skydliaukės susirgimas)
  • Vaginizmas
  • Menopauzė
  • Dispareunija (skausmas lytinių santykių metu)
  • Kai kurių vaistų vartojimas (antidepresantai, kontraceptikai)
  • Alkoholis, narkotikai

Psichologinės libido sumažėjimo priežastys:

  • Įtempti santykiai su sekso partneriu
  • Depresija
  • Nepaaiškinamas nerimas
  • Stresas
  • Žema savivertė
  • Asmenybės krizė

Dažniausiai seksualinis šaltumas išsivysto ne dėl vienos, o dėl keleto priežasčių, todėl moteriai tokiais atvejais būtinas kompleksinis gydymas.

Seksologai tvirtina, kad sumažėjęs libido ne visuomet yra blogai. Kartais gamta tokiu būdu riboja reprodukcines moters funkcijas, nes tam būna ,,ne laikas“. Galbūt šalia Jūsų ne tas žmogus, o gal Jūs nesenai gimdėte ar persirgote sunkia liga. Tokiais atvejais seksualinio aktyvumo sumažėjimas ar išnykimas yra visiškai normali organizmo reakcija. Tačiau kartais fiziologinis libido sumažėjimas išsivysto į patologinį. Nustatyti, ar libido sumažėjimas nėra patologinis, gali tik gydytojas – seksologas, nuodugniai išanalizavęs anamnezę (ligos istoriją). Kiekviena moteris yra unikali, turinti tik jai vienai būdingą seksualinį potencialą, todėl neatsakingai skatinti libido visai nebūtina ir net kenksminga moters sveikatai. Svarbu atsižvelgti į konkrečios moters galimybes ir poreikius. Įvertinti individualų seksualinį potencialą specialistas gali jau pirmojo moters vizito pas jį metu.

Derėtų žinoti , kad seksualinė funkcija – tai refleksų visuma. Libido nėra tik hormonai, tai yra ir moters prisiminimai  (jei seksas su partneriu buvo geras, norėsis tai pakartoti). Taipogi, jei lytiniai santykiai yra nereguliarūs, reti, moters organizmas tiesiog juos ,,pamiršta“, todėl laikui bėgant tampa vis sudėtingiau atnaujinti lytinį gyvenimą. Dažnai moterims dėl to kenčia savivertė, taipogi tai kenkia moters sveikatai. Visgi kiekviena moteris yra savo gyvenimo šeimininkė ir gali laisva valia spręsti, ar ji gyvens aktyvų lytinį gyvenimą, ar  kompensuos jį kita veikla.

Jei nusprendėte, kad seksas Jūsų gyvenime yra svarbus, reikalingas ir norite iš naujo pažadinti savo aistringumą, patirti geismą, pasitenkinimą, siūlome Jums keletą paprastų, bet efektyvių taisyklių:

 

Skatinkite savo jausmingumą

Mokėjimas džiaugtis gražia muzika, kvepalų aromatu, gamtos spalvomis labai skatina libido. Palepinkite save, raskite laiko pabūti viena, ir, klausydama mėgstamos muzikos, pamėginkite ištirpti joje, užsimiršti. Dažniau apsupkite save Jums patraukliais aromatais – aromatinės žvakės, kvepalai, gėlės ne tik aktyvina juslingumą, bet ir pažadina geismą.

 

Mylėkite savo kūną

Labai dažnai seksualinio gyvenimo problemas nulemia nepasitenkinimas savo išvaizda – figūra, veido bruožais, plaukais. Ypač seksualiniam apetitui kenkia neigiama moters reakcija į savo svorį. Išmokti jaustis labiau seksualia, patrauklia Jums padės paprasčiausias veidrodis. Stenkitės kuo dažniau žiūrėti į savo atvaizdą, analizuokite savo kūną, mokykitės teigiamai įvertinti ir pabrėžti privalumus, o trūkumus paslėpti. Įsidėmėkite: vyrams patinka įvairios moterys. Vieni mėgsta trapaus sudėjimo, kiti – apvalesnių formų moteris, tad graužtis dėl netobulos Jūsų akimis figūros tikrai neverta. Jei nepadeda pokalbiai ir pratimai su veidrodžiu, stenkitės rasti laimingų, nors ir netobulų moterų pavyzdžių realybėje – lai jos Jums tampa įkvėpimo naujam požiūriui į save šaltiniu. Pati tinkamiausia dieta Jūsų libido – besąlygiška meilė sau!

 

Intymumas

Seksologai tvirtina, jog puikus geismo pažadinimo būdas yra ilgiau trunkanti intymių santykių preliudija. Delikačiai pasakykite savo partneriui, kad prieš lytinį aktą Jums reikia daugiau glamonių ir prailginkite preliudiją 2-3 kartus. Nepabijokite apsilankyti sekso prekių parduotuvėje ir ten įsigyti įvairių sekso žaisliukų. Seksas nuo to taps įvairiapusiškesnis ir įdomesnis abiems partneriams.

 

Fizinis aktyvumas

Moksliškai yra įrodyta, kad saikingas fizinis aktyvumas labai skatina seksualinį alkį. 30 minučių kasdieninis pasivaikščiojimas, bėgimas ristele, plaukimas ar bet kokia kita saikinga fizinė veikla žymiai pagerina libido. Svarbiausia, kad raumenų mankšta būtų reguliari. Apsilankymas sporto klube sykį į savaitę tikrai nesuteiks laukiamo efekto.

Taipogi reikėtų skirti dėmesio raumenų grupėms, atsakingoms už seksualinį pasitenkinimą. Darykite Kėgelio pratimus – jie stiprina makšties raumenis ir padeda moteriai pajusti stipresnį orgazmą. Šiuos pratimus galima daryti, nenutraukiant kasdieninės veiklos, pavyzdžiui, pakeliui į darbą. Kasdien skirkite pratimams laiko, ir jau po kelių savaičių pajusite teigiamą poveikį.

 

Protinga terapija

Problemos intymiame gyvenime atsiranda ir dėl hormonų pusiausvyros sutrikimo moters organizme. Pogimdyvinis periodas, menopauzė ar patirtas didelis stresas sumažina testosterono, estrogenų ir feromonų kiekį moters organizme. Tokiu atveju vienintelė išeitis moteriai – hormonų terapija. Hormoninį gydymą skiria tik specialistas. Nepamirškite, kad vaistus reikia vartoti taip, kaip nurodo gydytojas. Savo nuožiūra nedidinkite ir nemažinkite vaistų dozės, prieš tai pasikonsultuokite su gydytoju. Neatsakingai vartojami hormoniniai vaistai ne tik nepagerins Jūsų intymaus gyvenimo, bet dar ir neigiamai atsilieps bendrai organizmo savijautai.

 

Maistas

Jau senovėje žmonės žinojo, kad teisinga mityba gali padėti įveikti daugybę negalavimų, taipogi problemas, susijusias su lytiniu aktyvumu. Sužadinti geismą padeda maisto produktai – afrodiziakai. Ypač efektyviai geismo ugnį uždega aštrūs prieskoniai (aitrioji paprika, česnakai, svogūnai, krienai, imbieras, cinamonas, kardamonas, anyžiai). Jūros produktai -austrės, krevetės, midijos- garsėja kaip neprilygstami afrodiziakai, nes juose yra daug sočiųjų rūgščių. Geismą taipogi žadina šokoladas, ypač juodasis, bananai, avokadai, mango, riešutai.

Norėdamos suaktyvinti savo libido, pasižvalgykite vaistinėse maisto papildų, sukurtų žolelių-afrodiziakų pagrindu. Ženšenis, laukinė dioskorėja, ginkmedis,  alavijas, damiana – labiausiai žinomi augalai, stimuliuojantys libido.

 

Nuoširdūs pokalbiai

Viena svarbiausių žemo libido priežasčių yra psichologinės kilmės. Tai nesutarimai su savo partneriu. Konfliktai, tarpusavio supratimo stoka labai kenkia seksualinio gyvenimo kokybei. Šiuo atveju vienintelė išeitis – nuoširdūs pokalbiai su savo partneriu. Bendravimas laikui bėgant gali sugrąžinti buvusią seksualinę dermę. Kalbėkite su savo partneriu apie viską, o svarbiausia – apie savo intymius poreikius. Puiku, jei tokius pokalbius vainikuos karštos glamonės ir aistringas seksas. Šį terapijos būdą dažnai rekomenduoja seksologai, ir ne be priežasties – drovėjimasis išreikšti savo seksualinius poreikius pradžioje lemia nepasitenkinimą, o vėliau – visišką seksualinį atšalimą.

 

Romantika

Kasdienybės sūkuryje mes dažnai pamirštame ar tiesiog neberandame laiko romantikai santykiuose su savo partneriu. Romantiškai dviese praleistas laikas gali išspręsti daugelį intymaus gyvenimo nesklandumų. Vakarienė žvakių šviesoje, išvyka į gamtą ar į abiejų partnerių mėgstamos grupės koncertą iš naujo pažadina jausmingumą bei suartina porą. Todėl sukurkite sau tokius romantiškus vakarus nors kartą į mėnesį ir įsileiskite geismą į savo širdį.


Palikti Komentarą

Jūsų elektroninis paštas nebus rodomas viešai. Reikalingi laukai pažymėti * *